19 Haziran 2013 Çarşamba

Arama Motoru Optimizasyonu Kullanımı


Arama Motoru Optimizasyonu Hakkında
Her ne kadar rehberin başlığı “arama motoru” kelimelerini içerse de, optimizasyon kararlarınızı öncelikle ve çoğunlukla sitenizi ziyaret edenler için en iyisi olacak şekilde vermenizi öneririz. Onlar, içeriğinizin ana kullanıcıları ve içeriğinizi bulmak için arama motorunu kullanıyorlar. Bu yüzden arama motorlarındaki organik arama sonuçlarında üst sırada yer almak için bazı ince ayarlamalar yapmanız her zaman istenen sonuçları sağlamayabilir. Arama motoru optimizasyonu, sitenizin arama motorlarında görünürlüğünü artırmak için atılabilecek en iyi adımdır, ama yine de site içeriğinin asıl kullanıcıları arama motorları değil sitenizin ziyaretçileridir. 
Sizlere arama motoru optimizasyonu (SEO) hakkında çeşitli püf noktaları açıklayacağım!


Google indeksini güncel tutmak için internet içeriğini her gün, her gece durmaksızın taramaktadır. Arama motoru optimizasyonu sadece organik arama sonuçlarını etkiler. Google AdWords gibi ücretli veya “sponsorla sağlanan” sonuçlar üzerinde etkisi yoktur.

Arama Motoru Optimizasyonu’nun Temelleri  
  •     Özgün ve doğru sayfa başlıkları oluşturun
  •     Tanım (“description”) meta etiketinden faydalanın
Site Yapısının Geliştirilmesi

  • URL’lerinizin yapısını geliştirin
  • Sitenizde gezinmeyi kolaylaştırın
İçerik Optimizasyonu

  • Kaliteli içerik ve hizmetler sunun
  • Daha iyi bağlantılı metin ekleyin
  • Görsel kullanımı optimize edin
  • Uygun başlık biçimlendirmesi etiketleri seçin
Arama Motorlarının Sitenizi Taramasını Sağlamak
  • Robots.txt dosyasının etkili kullanımını sağlayın
  • Bağlantılarda rel=“nofollow” özelliğinin kullanılması hakkında bilgi edinin
Mobil Telefonlar için Arama Motoru Optimizasyonu

  • Mobil sitelerinizi Google’a bildirin
  • Mobil cihaz kullanıcılarına doğru bir şekilde rehberlik edin
Reklamlar ve Site Analizi

  • Web sitenizin reklamını doğru metotlarla yapın
  • Web yöneticisi ücretsiz araçlarından yararlanın
Arama motoru optimizasyonu sadece organik arama sonuçlarını etkiler. Google AdWords gibi ücretli veya “sponsorla sağlanan” sonuçlar üzerinde etkisi yoktur.






Kaynak :   http://www.google.com.tr/webmasters/

Konuyu Sosyal Ağlarda Paylaş :

Sevda Yıldırım Hakkında
Öyle sıradan gülüşleri olan bir şeyden çabuk sıkılabilen tahammül derecesi az olan birisiyim. Sosyal medya uzmanlığı kursunda aldığım eğitim ile kendime bu bloğu açtım.

0 yorum:

Yorum Gönder

ip adresiniz

ip adresi

Takipçilerim